Vi är Angermann

Lär känna Agnes Norberg, Marketing Manager/Analyst på Angermann

Agnes började arbeta på Angermann under hösten år 2020 och har flera års erfarenhet av marknadsföring inom fastighetsbranschen. Vad innebär hennes tjänst och vad är det bästa med att jobba på Angermann?

Berätta om din tjänst på Angermann!
Jag arbetar som Marketing Manager/ Analyst och började på Angermann under hösten förra året. Mina arbetsuppgifter är varierande men som marknadsansvarig är jag anställd för att ta ett helhetsgrepp över allt vi kommunicerar, externt såväl som internt. I arbetet med detta har jag tagit fram ett nytt grafiskt koncept och designat allt ifrån visitkort, projektlett en ny hemsida och arbetar aktivt med att skapa innehåll och skriva artiklar och pressmeddelanden etc. Som analytiker arbetar jag med att bistå projektledarna genom att ta fram pitchar, försäljningsprospekt samt analyser.

Vad är det bästa med att jobba på Angermann?
Att det är en snabbfotad organisation där det är nära mellan beslut och handling. Jag ser det som en enorm fördel att vara del av ett mindre team samtidigt som vi är en del av ett större team i hela Tyskland.

Vilka är de största utmaningarna med ditt jobb?
Hålla huvudet kallt när det är mycket att göra.

Hur gynnar din bakgrund dig i din nuvarande tjänst?
Min bakgrund inom transaktionsrådgivning ger mig en förståelse för möjligheten att kombinera marknadsföring och fastigheter. Jag började min bana inom fastigheter som mäklarassistent på visningar inom nyproduktion för bland annat Oscar Properties och Aros Bostad och har verkligen fått möjlighet att vara delaktig i hela resan.

Vad kan du ge för karriärråd till de som vill in i fastighetsbranschen?
Våga! Var inte rädd för att skicka iväg en spontanansökan eller att bjuda ut en person du ser upp till på lunch. När du väl har kommit in, var inte rädd för att ta i med hårdhandskarna och var beredd att jobba hårt. Hårt arbete lönar sig alltid! Speciellt som kvinna i en ganska mansdominerad bransch vill jag uppmuntra andra kvinnor att våga ta för sig och lita på sin egen förmåga.

Hur ser du att branschen förändrats sedan du kom in i den?
Under relativt kort tid har jag lärt mig att mycket kan hända och vilken enorm inverkan oförutsedda händelser kan ha, som exempelvis coronapandemin eller nyproduktionskrisen under år 2017. Det har lärt mig att inte vara rädd för förändring och vikten av att lära sig ha ett proaktivt förhållningssätt till en volatil omvärld.

Vad innebär Straight A all the way för dig?
Att alltid sträva efter att göra det där ”lilla extra” i alla steg och att alltid ställa sig frågan: Vad kan jag göra som ingen annan gör eller tänkt på?

Intresserad av att veta mer?

Kontakta Agnes Norberg,
Marketing Manager/ Analyst
+46 708 51 80 70
agnes@angermann.se

Dela detta vidare